Hij wachtte. Zij stak de straat over, verdiept in de informatie op haar display. Hij reed haar omver met zijn auto, een kever (New Beetle). Hij belde de hulptroepen. Ze werd naar het ziekenhuis vervoerd. Hij zocht haar op om verontschuldigingen aan te bieden. Ze belandde in een rolstoel, een dwarslaesie. Hij werd haar vriend en samen ondernamen ze regelmatig uitstapjes, uiteindelijk werden ze geliefden.
Als hij alleen was keek hij herhaaldelijk naar twee bijzondere films, hij kwam er niet los van. 'The Three Burials of Melquiades Estrada' en 'Prairie Love'. Gecreëerd noodlot, onherbergzaamheid, eenzaamheid, leegte, trouw, invulling, opvulling en onontkoombare liefde, dacht hij, luid murmelend, steeds weer, tragikomisch.
Hij las drie boeken,'Das Kalkwerk', 'Das Schloß' en 'In der Strafkolonie', met identieke gedachten als boven tot gevolg.
Op de achtergrond altijd vergezeld van 'Der Ring des Nibelungen' van Richard Wagner.
Hij was een gewezen 'quant' die het leven een nieuwe invulling probeerde te geven.